کتابخانه آنلاین

۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

به کتابخانه آنلاین ما خوش آمدید

 هدف اصلی از طراحی این سامانه ارائه کتاب و محتوا در زمینه های تخصصی و عمومی در رشته ها و کاربردهای مختلف میباشد.امروزه دسترسی سریع و راحت به کتاب و اطلاعات نقش اساس در زندگی ما دارد به همین دلیل در این کتابخانه تعداد بسیار زیادی کتاب ارزشمند قرار دادیم  تا شما بتوانید با استفاده از این سامانه در هزینه دسترسی به اطلاعات به روز و آموزشی در زمینه های مختلف صرفه جویی نمایید.برای سهولت کار شما کاربران برای کار با سایت و عضویت در زیر منوی راهنما در بالای سایت توضیحاتی جهت عضویت و فعال سازی حساب کاربرای به شما داده شده است همچنین شما میتوانید در صورت نیاز به محتوای خاص موضوع یا محتوا مورد نظر خود را از طریق بخش تیکتینگ (بعد از عضویت در سایت) یا از بخش تماس با ما به ما اطلاع دهید،تا ما در اسرع وقت محتوای مورد نظر شما را در سایت قرار دهیم.

هدف ما آموزش شماست.شرکت راهکار هوشمند ایرانیان ارائه دهنده خدمات نوین آموزشی

تمامی کالاها و خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

دوستان موتور جستجوی مستقل کل محتوای سایت راه اندازی گردید لطفا در بهینه سازی موتور جستجو با ارائه نظرات و پیشنهادات خود مارا یاری نمایید با تشکر

لینک مستقیم موتور جستجو مستقل : http://sg.infoketab.ir/go 

فایلهای صوتی کتابهای رایگان در حال اضافه شدن به کتابخانه میباشند!!!

آسیب شناسی شخصیت و محبوبیت زن

پیامدهای ناگوار لاقیدی و بدحجابی بر فرآیند رشد و تکامل انسان

قسمت اول : عظمت شخص و شخصیت انسانی شخص و شخصیت

موضوع این اثر، آسیب شناسی شخصیت و محبوبیت زن؛ با تأکید بر رفتار ناهنجار بدحجابی و لاقیدی است؛ یعنی سهل انگاری در باره ی حجاب و بی اعتنایی به حدود و مرزهای آن، که خداوند متعال بر اساس فطرت برا ی حفظ کیان شخصیت و تزلزل مقام معشوقه بودن وی دارد. اما پیش از ورود به این مقوله و بررسی جنبه های مختلف آن، لازم است ابتدا اندکی در باره ی شخص و شخصیت به بحث بپردازیم.انسان دارای شخص و نیز شخصیت است: شخص آدمی همان جسم و خصوصیات و شمایل ظاهری اوست، اما شخصیت انسان روح و مجموعه صفات و ملکات روحی و روانی است. شخص آدمی در رحم ساخته می شود و انسان در شکل گیری آن اختیاری ندارد: «هُو الّذی یُصوِّرکم فی الاَرحامِ کَیف یشاءُ»


ادامه مطلب

وب سایت اصلی کتابخانه آنلاین

اخـلاق اگـر بـه مـعـنای مجموعه ای از اعمال گفتاری و رفتاری انسان باشد یکی از ارکان مهم دیـن مـبـیـن اسـلام اسـت ، و میزان رسوخ اعتقادات دینی افراد و پایبندی آنان به احکام و تعالیم اسـلامـی در همین عرصه متبلور و نمایان می شود ، و ارزش آنان از نظر دین و تقوا بر همین اساس ارزیـابـی می گردد .این رکن مهم دینی به قدری اهمیت دارد که پیامبر اکرم ص  فرموده است : بـعثت لا تمم مکارم الا خلاق من برانگیخته شدم تا مکارم اخلاق را کامل کنم  .از این رو ، بسیاری از امورگفتاری و رفتاری مانند غیبت کردن ، دروغ گفتن ، تهمت زدن ، آزار و تحقیر مسلمانان که موجب سستی روابط حسنه افراد با یکدیگر و تبدیل دوستیها به دشمنیها و مفاسد دیگر می شود از اهم محرمات الهی و از جمله گناهان کبیره به شمار آمده است


ادامه مطلب

وب سایت اصلی کتابخانه آنلاین

سالها قبل در کتابی از آنتونی رابینی خواندم که دو دانشمند در پی علم جدیدی بودند, آنها از اینکه بعضی از افراد در زندگی و روابط خود با دیگران موفق بودند و بعضی دیگر این توانایی را نداشتند، متعجب بودند. چگونه بعضی از افراد با انسانهای دیگر بهراحتی میتوانند ارتباط برقرار کنند و روی آنها تأثیر بگذارند و با داشتن این توانایی در کار و زندگی خود موفق شوند، ولی عده زیادی از مردم در برقراری ارتباط با دیگران ضعیفتر عملمیکنند. آنها در پی یافتن تفاوتها بودند. چه چیزی باعث ایجاد اینهمهی تفاوت در بین انسانها میشود؟ چرا بعضی از افراد به نتایج بزرگی میرسند و بعضی دیگر در مشکلات خود غرق میشوند؟ همهیی انسانها منابعی را در اختیار دارند ولی این چه نکتهای است که باعث میشود، انسانها در استفاده از این منابع متفاوت عمل کنند.بعضی از اشخاص بهراحتی میتوانند با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند ولی بعضی دیگر نمیتوانند. آیا آنها برای انجام این کار برنامهی خاصی دارند و یا اینکه از الگوهای خاصی پیروی میکنند؟ آنها در پی یافتن پاسخ این سؤال بودند که آیا میشود الگوهای انسانهای موفق را مطالعه کرد و این الگوها را در انسانهای دیگر به کار برد تا آنها هم بتوانند با به کار بردن آنها در زندگی و روابطشان به نتایج مطلوبی برسند؟


ادامه مطلب

وب سایت اصلی کتابخانه آنلاین

اگر حتی به یکی از برنامه ریزیهایی که در طول زندگیم انجام دادم، عمل میکردم حتماً خیلی شادتر، پولدارتر و موفقتر از اینی میشدم که هستم!!!!

اگر تو هم جزو کسانی هستی که حتی برای یک بار در طول زندگیت این جمله را به خودت گفتی پس بدون که به جای درستی دعوت شدی کتابی که همین حال بهش چشم دوختی قراره جواب سوالاتی را بهت بده که تو از کائنات پرسیدی، سوالاتی مثل چطور از شر تنبلی خالصشم؟ چه چیزهایی باعث میشه که به برنامه ریزی هام عمل نکنم؟ با بی حوصلگیهایم چگونه رفتار کنم؟ از چه راههایی می تونم انرژی خودم را افزایش بدم؟ چه کار کنم تا صبحها با انرژی بیشتری از خواب بیدارشم؟ و ...

وقتی به جواب این سؤالها برسی از شر بی حوصلگی، تنبلی و کسالت رها میشی، انرژی بیشتری را برای خودت ذخیره میکنی در نتیجه میتونی برنامه ریزیهای صحیحتری انجام بدی به اهدافت نزدیکتر بشی و از لحظاتت لذت ببری و شادی، نشاط و موفقیت را از اعماق وجودت حس کنی.


ادامه مطلب

وب سایت اصلی کتابخانه

همیشه باک موتور آنها پر است  اهمیت دادن به بالا بردن اشتیاق یکی از قویترین موتورهای موفقیت، اشتیاق است. هیچ هدف بزرگی بدون اشتیاق و علاقه به دست نمیآید.

«رالف والدو امرسون، شاعر و مقاله نویس»

ناپلئون هیل در کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» عنوان میدارد: «دنیا سرشار از وفور فرصتهایی ست که خیال بافان گذشته هرگز آن را کشف نکرده اند. اشتیاق سوزان برای بودن و عمل کردن نقطه شروع شماست.»

در مقالهای با عنوان «آنچه یک روانکاو دوست دارد بداند» به قلم دکتر ویلیام سی منینگ، چنین آمده است:

«پزشکان همان طور که از روی اشتها درباره  جسمانی شما قضاوت میکنند، برای تعیین  روانی شما نیز از میزان امیال و شور و اشتیاق شما کمک میگیرند.» بدانید عطش خواستن هرگز سیراب نمیشود و کاملا هم ارضا نمیگردد. ما بهمحض رسیدن به یک پیروزی بهسوی یک پیروزی بزرگتر حرکت میکنیم. این همان عاملی است که اشتیاق را نیرومند میکند. درحرکت بهسوی موفقیت، آنچه مهم است، کنترل امیال است. به طور حتم امیال آتشین میتواند به طور خطرناکی مضر یا به طور اعجابآوری موفقیتآمیز باشند. کلید در دستان شماست. این شما هستید که عالمت میدهید و همه چیز بستگی به خودتان دارد. پس عادت کنید که همیشه موفق باشید. «هیچ کاری وجود ندارد که نتوانید انجام دهید.» هیچ هدف سودمندی در جهان وجود ندارد که از طریق سماجت آگاهانه و از روی تعقل به دست نیاید. هیچ خیر و خوبی نیست که خداوند آن را برای ما خواسته باشد، ولی وسیله دسترسی به آن را فراهم نکرده باشد. چه در جهان مادی و چه در جهان معنوی.


ادامه مطلب

وب سایت اصلی کتابخانه

دوست خوب من سلام می دونیم که همه ما دوست داریم و می‌خواهیم فردی موفق باشیم. اگر چه هرکسی تعریف خاص خودشو از موفقیت داره و همه ما به سمت هدف یا اهدافی که دوست داریم به اونها برسیم, تلاش می‌کنیم.این می تونه هر چیزی باشه؛ از وارد شدن به دانشگاه خوب یا تبدیل شدن به یک مدیر توانا ویا دستیابی به موقعیت‌های بهتر مادی و معنوی ویا تحصیلات در مراتب بالا و...

انسان توانایی رویابافی واز اون مهمترتوان به حقیقت رسوندن اون رؤیاها رو داراست.می خوام تو دوست خوب من بدونی که هرچیزی که تو ذهنت به صورت واقع بینانه تنظیم کردی که بدست بیاری, امکان پذیر وشدنیه.من نمی خوام جزء افرادی باشم که میگن هرچیزی ممکنه. در واقع همه ما دارای محدودیت‌هایی هستیم ولی محدودیت‌های عمدی ذهن ما بسیار بسیار بیشتر از اون هاییه که اغلب وجود داره.


ادامه مطلب

وب سایت اصلی کتابخانه

افکار مزاحم، عقاید وتصاویر یا برانگیزش های ناخواسته‌ای هستند، که مداوم و تکرارشونده‌اند که شما به طور غیرارادی تجربه می‌کنید و بیمعنی به نظر می‌رسند. این عقاید به طور عموم، وقتی شما سعیمیکنید به چیزهای دیگری فکر کنید یا کارهای دیگری را انجام دهید، مزاحم شما می‌شوند. در زیر، مثال‌هایی از این افکار آورده شده است:

- احساس پریشانی وقتی که اشیاء مرتب نیستند یا به طور مناسب در یک خط قرار نگرفته اند یا در بهترین حالت خود قرار ندارند.

- شک زیاد در مورد اینکه درب را قفل کرده یا اجاقگاز را خاموش کردهاید.

- افکار تکرارشونده در مورد اینکه شما در یک تصادف به شخص صدمه زدهاید.

- تصاویر ذهنی آزاردیدن فرزندتان

- برانگیختگی برای فریاد زدن به طور وقیحانه در مکان‌های نامناسب

- ترس از سرایت بیماری از طریق دست دادن یا لمس کردن اشیایی که دیگران لمس کرده اند.

در اینصورت ازافکار ناخواسته یا تصاویری، پریشانی دارید که برای شما مفهومی ندارند. این افکار یا تصاویر، با وجود تلاش شما برای نادیده گرفتنشان، مدام بازمی‌گردند. شما ممکن است برای مخفیکردن افکارتانتان، از ترس اینکه دوستان و همکارانتان متوجه نشوند، بسیار عذاب بکشید.


ادامه مطلب

وب سایت اصلی کتابخانه

زمانی که چیزی را با هشیاری احساس کنیم، ذهن ما آنرا به قطعات معنا دار زبانی تبدیل می کند که می توان به این قطعات عبارت اندیشه را اطالق کرد. این قطعات زبانی در ذهن ما شناور می شوند و با واژه فکر ما آنها را برچسب دار می کنیم. تفکربیانگر موارد زیر است:

تفکر نشان می دهند شما چه فردی هستید،

نماینده احساسات درونی شما هستند،

زاییده تخیالت ذهنیتان می باشند،

بازتاب دهنده ضمیر ناخودآگاه شما هستند،

افکار زبان گذشته شما می باشند. بیشتر مواقع فکر می کنیم که ما قربانی محیط پیرامونمان هستیم و حوادث بیرونی باعث ناراحتی و افسردگی ما می شود و راه حل رهایی از این ناراحتی ها، حل و فصل و تغییر این وقایع است. ولی شناخت درمانگران معتقدند نوع تعبیر و تفسیر غلط ما از این اتفاقات بیرونی باعث هیجانات منفی ما می شود. این تعبیر و تفسیر غلط و اتوماتیک وار و تحت عنوان « تحریف ها یا خطاهای شناختی » به ذهن ما خطور می کنند. بسیاری از مردماصلالً به این مطلب توجهی ندارند که به چه چیزهایی فکر می کنند. اکثریت قریب به اتفاق مرد  معمولا نمی دانند که در ذهنشان چه می گذرد و از این مهمتر حتی نمی دانند که این افکار چه تاثیری می توانند بر روی آنها و محیط اطرافشان داشته باشد. لذا اگر بخواهیم با شادمانی زندگی کنیم، در مرحله اول لازم است به فراخوانی و پیداکردن این خطاها بپردازیم و در مرحله دوم به شیوه های مختلف علمی آن ها را زیر سوال ببریم، همان کاری که شناخت درمانگران در کلینیک های مشاوره و روان درمانی انجام می دهند. موضوع تحریفات شناختی طرح ها یا اعتقادات مهم یک فرد هستند . بدلیل این که اغلب طرح ها از کودکی شروع می شوند، فرایندهای فکر که از این طرح پشتیبانی می کنند، شاید اشتباهات دوران کودکی را منعکس نمایند. تحریفات شناختی زمانی ظاهر می شود که پردازش اطلاعات غلط یا غیر موثر است.


ادامه مطلب

وب سایت اصلی کتابخانه

کی از بزرگترین نعمتها و قدرتهایی که خداوند در اختیار انسان قرار داده است تا به نحو احسن از آن استفاده نماییم، نعمت و قدرت انتخاب است مثلاً! انتخاب بین نگرش مثبت و یا منفی! نگرشی که آگه قدرش را بدانیم و از آن درست استفاده کنیم، ما را به بزرگترین قله های سعادت و موفقیت دنیوی و اخروی رسانده و یا برعکسش، باعث بدبختی و گرفتاریها و حسرت خواهیم شد! انتخاب روش مثبت اندیشی در زندگی روشی هوشمندانه و عاقلانه میباشد، پس فرقی نمیکند که چه جنسیتی دارید، کاری به گذشته شما هم نداریم و یا اینکه مهم نیست هم اکنون چند ساله هستید و در چه شرایطی میباشید، چه طرز تفکری دارید و ...


ادامه مطلب

وب سایت اصلی کتابخانه آنلاین