کتابخانه آنلاین

افکار منفی

شنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۶، ۱۱:۵۲ ب.ظ

زمانی که چیزی را با هشیاری احساس کنیم، ذهن ما آنرا به قطعات معنا دار زبانی تبدیل می کند که می توان به این قطعات عبارت اندیشه را اطالق کرد. این قطعات زبانی در ذهن ما شناور می شوند و با واژه فکر ما آنها را برچسب دار می کنیم. تفکربیانگر موارد زیر است:

تفکر نشان می دهند شما چه فردی هستید،

نماینده احساسات درونی شما هستند،

زاییده تخیالت ذهنیتان می باشند،

بازتاب دهنده ضمیر ناخودآگاه شما هستند،

افکار زبان گذشته شما می باشند. بیشتر مواقع فکر می کنیم که ما قربانی محیط پیرامونمان هستیم و حوادث بیرونی باعث ناراحتی و افسردگی ما می شود و راه حل رهایی از این ناراحتی ها، حل و فصل و تغییر این وقایع است. ولی شناخت درمانگران معتقدند نوع تعبیر و تفسیر غلط ما از این اتفاقات بیرونی باعث هیجانات منفی ما می شود. این تعبیر و تفسیر غلط و اتوماتیک وار و تحت عنوان « تحریف ها یا خطاهای شناختی » به ذهن ما خطور می کنند. بسیاری از مردماصلالً به این مطلب توجهی ندارند که به چه چیزهایی فکر می کنند. اکثریت قریب به اتفاق مرد  معمولا نمی دانند که در ذهنشان چه می گذرد و از این مهمتر حتی نمی دانند که این افکار چه تاثیری می توانند بر روی آنها و محیط اطرافشان داشته باشد. لذا اگر بخواهیم با شادمانی زندگی کنیم، در مرحله اول لازم است به فراخوانی و پیداکردن این خطاها بپردازیم و در مرحله دوم به شیوه های مختلف علمی آن ها را زیر سوال ببریم، همان کاری که شناخت درمانگران در کلینیک های مشاوره و روان درمانی انجام می دهند. موضوع تحریفات شناختی طرح ها یا اعتقادات مهم یک فرد هستند . بدلیل این که اغلب طرح ها از کودکی شروع می شوند، فرایندهای فکر که از این طرح پشتیبانی می کنند، شاید اشتباهات دوران کودکی را منعکس نمایند. تحریفات شناختی زمانی ظاهر می شود که پردازش اطلاعات غلط یا غیر موثر است.


ادامه مطلب

وب سایت اصلی کتابخانه

  • امیر فدایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی